Laatste dag, weer terug naar Joure - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Ellen en Lian Brabant - WaarBenJij.nu Laatste dag, weer terug naar Joure - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Ellen en Lian Brabant - WaarBenJij.nu

Laatste dag, weer terug naar Joure

Door: Lian en Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Lian

14 April 2017 | Nederland, Leeuwarden

We waren al vroeg wakker, dus besloten we maar om op tijd te ontbijten, want de regen kwam er steeds later aan. Dus zaten we al om 8.15u op de fiets. Het weer zat mee, niet heel erg koud en Ellen had gisteren sokken gekocht bij gebrek aan beter en die heeft ze de hele weg aangehouden aan haar handen dan. Heel even dreigde het te gaan regenen, maar toen we onze regenponcho's aan hadden, was het als snel weer droog. Omdat we zagen dat het inmiddels tot 14u droog bleef, hebben we maar flink de vaart erin gezet. In Sneek hebben we "gezellig" bij de Hema koffie/thee op met een koek, omdat daar tenminste een toilet was. De stempel in Sneek hadden we bij een apotheek gehaald en toen op weg naar onze elfde stad IJlst. Ook daar waren we snel en ook onze laatste stempel gehaald en toen moesten we naar Joure, daar moesten we onze fietsen terugbrengen naar het hotel waar we gestart waren en daar stonden dan ook onze koffers klaar. Omdat we in de gaten kregen dat we de trein van 14.03 nog konden halen, zijn we toch maar even op gaan schieten en ja hoor, allemaal goed gegaan en we zijn nu dus onderweg naar Rotterdam om daar
over te stappen, zodat we even na vijven weer in Breda zijn.
Al met al mogen we zeker niet mopperen en hebben we best goed weer gehad, heerlijk gegeten en veel gelachen, maar of dat ik het iemand aan zou bevelen, dat denk ik niet. Friesland is voor mij te vergelijken met heel veel polder en heel veel wind. Ellen vond de polders wel erg leuk, omdat ze dat in Oud Gastel niet hebben.

We hopen dat jullie het leuk vonden om met ons mee te "fietsen" en wie weet tot ons volgend avontuur!

• 15 April 2017 - 09:04

Anja: