Dag 1, Aankomst Haje Hotel Joure - Reisverslag uit Joure, Nederland van Ellen en Lian Brabant - WaarBenJij.nu Dag 1, Aankomst Haje Hotel Joure - Reisverslag uit Joure, Nederland van Ellen en Lian Brabant - WaarBenJij.nu

Dag 1, Aankomst Haje Hotel Joure

Door: Lian en Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Lian

09 April 2017 | Nederland, Joure

Na een kopje koffie gedronken te hebben met Hans en Frie in het zonovergoten Breda, gingen we richting de trein van 12:57u. Wel een gesjouw met onze (te zware) koffers, maar gelukkig hebben ze liften op alle stations, zodat je ze niet de trap op hoeft te tillen en toen we in Rotterdam over moesten stappen, bood een aardige jongeman aan om mijn koffer uit de trein te tillen. Nou daar zei ik geen nee tegen. Onderweg lekker onze broodjes opgegeten en wat fruit en even voor vieren waren we in Heerenveen.

Eenmaal aangekomen in Heerenveen stond bus 324 al op ons te wachten, viel weer niet tegen... Of toch wel? Want deze 324 reed precies de verkeerde kant op. Gelukkig kwamen we daar redelijk snel achter, zodat we bij de 2e halte uit zijn gestapt. Weer helemaal teruggelopen naar het busstation, waar de goede 324 inmiddels al vertrokken was, maar geen probleem, de zon scheen en er stond een bankje en we hadden nog drinken en fruit, dus wie doet je wat...

Uiteindelijk kwamen we hierdoor wel een uur later als gepland in het hotel, waar we door een veel te kleine draaideur met onze te grote koffers maar net naar binnen konden. Onze koffers hoefden we niet uit te pakken omdat die elke dag naar een ander hotel gaan, dus nog even lekker van een Radler genoten op het terras, waarna we gelijk konden beginnen aan ons 3-gangendiner. Toen we na afloop af gingen rekenen was het € 59,-, maar dat leek ons wel heel veel voor vier drankjes, want het eten zat bij het arrangement! Was een grapje zei hij. Hij haalde het eten van de rekening en toen was het nog "maar" € 16,70. Toch maar gevraagd waar dat dan allemaal van was, had hij de koffie ook berekend die bij het arrangement hoorde. Was grapje 2 zei hij. Nou rare humor hebben ze in Friesland.

Na "Boer zoekt vrouw" ging Ellen nog even douchen, waarbij een hele hoop lawaai uit de badkamer kwam. Haar toilettas was op de grond gevallen en de hele inhoud lag over de badkamervloer verspreid. We kwamen niet meer bij van het lachen. Heb maar snel een foto gemaakt.

Omdat WiFi het niet meer deed nadat ik het verslag had getypt, was ik alles kwijt. Daarom vandaag (maandag 10-4) alles naar Sharon geappt en die zet het op de site.

Vandaag gaan we echt fietsen, 52 kilometer, dus we gaan snel beginnen. Tot snel!

• 11 April 2017 - 07:13

Anja En Hennes:

Veel plezier vandaag en fiets wel devgoede richting op!!