Dag 3, op naar Franeker - Reisverslag uit Franeker, Nederland van Ellen en Lian Brabant - WaarBenJij.nu Dag 3, op naar Franeker - Reisverslag uit Franeker, Nederland van Ellen en Lian Brabant - WaarBenJij.nu

Dag 3, op naar Franeker

Door: Lian en Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Lian

11 April 2017 | Nederland, Franeker

Na een heerlijk ontbijt rond 10.30u vetrokken. Volgens onze gegevens hoefden we vandaag maar 50 km en we wisten nu dat we de groene bordjes moeten volgen en niet de blauwe, dus we hadden tijd zat. Het is vakantie, dus we gaan niet lopen tobben. We waren nog maar net onderweg toen we een beelhouwerij zagen, waar we gezellig naar binnen mochten. Er werd net een workshop gegeven, heel leuk, jammer dat we verder moesten. In hindelopen gingen we op zoek naar de klompschaatsjes van mijn ome Berend die in "het eerste Friese schaatsmuseum" lagen.. Daarna op weg naar het "Jopie Huisman museum". Die man kan echt prachtig schilderen maar vielt toch een beetje tegen. Je was er echt zo doorheen, maar het zonnetje scheen lekker, dus besloten we lekker buiten te lunchen. Het was inmiddels al 14.45u, dus zouden we maar eens even door gaan fietsen. Maar weer leek er geen einde aan te komen en hadden we in Harlingen de 50km al gehaald, maar toen moesten we dus nog naar Franeker. In elke elfstedenstad halen we ergens een stempel, zodat we na de vakantie een oorkonde kunnen vragen met deze stempelkaart. In Harlingen mocht ik die stempel regelen. Ben gewoon het politiebureau binnengelopen en ja hoor die hadden ook een stempel. Ik was het in Harlingen behoorlijk zat, omdat Franeker nog 8km was, maar via de elfstendenroute fiets je daar nog makkelijk 14 Km over. Een beetje overdreven allemaal, omdat je hoofdzakelijk tussen de weides fietst of langs de snelweg.
Anyway vandaag dus weer 66km, konden bijna niet meer zitten, maar werden gelukkig uiterst vriendelijk ontvangen in de Stadsherberg in Franeker, waar we heerlijk gegeten hebben. We eten alles wat we er overdag afgefietst hebben 's avonds weer aan.

• 12 April 2017 - 11:26

Gemma En Angelique:

Hoi Ellen en Lian, onder het genot van een lekker bakske hebben we jullie leuke verhalen gelezen. Wat een ontzettend leuke fietstocht! Heel veel plezier nog en genieten samen!
    Groetjes Angelique en Gemma

• 12 April 2017 - 16:27

Rene En Nunette:

Hoi, leuk idee zeg,de elfstedentocht fietsen en ons mee laten lezen met jullie ervaringen . Grappig dat jullie de schaatsen van mijn vader hebben gezien in het schaatsmuseum. Heel veel plezier nog in het hoge Noorden.
    Groetjes, Rene en Nunette